Sunday, November 14, 2010

EKCELI AKU NI SEORANG PEMAAF...

Hola! Bjumpa lagi dalam blog aku yang xseberapa ni... Ahahaha... Banyak benda yang berlaku ari ni sehari. Hurmmm... Yang best, yang tak best. byk la... Ari ni aku terbangun tido tepat kul 11.59 pagi. Dasat uhh!!! Cam biasa aku check nset, hmmm... byknye mesej masuk. Msg dari chenta hatiku, incik rajes n incik farid. Aitcheh... punye la bangun lambat dah membuatkan Rajes n Aman tunggu aku kaw2 lama. Patutnye ari ni ktorang gi kuor lepak. Dah aku plak bangun lambat, Aman balik Jerantut awal la. Hurmmm... satu lagi peluang best tlepas bagaikan burung terbang. Aitcheh... Aku cbe mengcover keadaan ngan menelefon Rajes n Farid ajak kuor pegi waterpark. Rajes xmo pegi. Farid plak awalnye nk pegi. Tup2 aku ajak member  aku pegi, dia plak ckp xbiasa la ngan member laen... jauh la... last2 malas. Ah! Aku reply: PULAK? SKE ATI KO LA. Abis citer. No reply. Malu la aku dorang dah bersiap nk pegi, tang2 yg ni plak xn pegi, xde trans la aku. Huhhh... Then aku msg member aku tuh [Azamzury Browney] pegi East Coast Mall, pegi lepak2 sambil aku beli baju. Hehehe...

Kat ECM, sambil2 aku tunggu Azamzury, aku try kol member kolej lama aku - Ayu ngan Asniza tp dorang plak on the way pegi Megamall. Hurmmm... Sensorang la aku kejap. Aku pun round2 pusing satu ECM. Hajat di hati nk melantak, perut tgh berkeroncong. Tadi tu makan ape je... Tapi karang kalo mkn, takut member sorg tu xmkn lagi. So aku tunggu je la. Sempat la pegi PADINI merembat kemeja itam berharga RM49.90. Ahahaha... Smart uh... Then pegi MISS T, beli Teddybear 2 bijik utk chenta hati... Hehehe... Ari isnin ni aku post kat beliau. Lurve u bebeh... Aku simpan satu, dia simpan satu [Alahaiii... gediknye aku...]

Kul 3 baru la Azam smpai, so ktorang pegi beli tiket wayang dulu, then pegi karaoke sejam... Ahahaha... Seb baek xkuarkan byk sore, lagu smua slow2 je xde yg tarik2... Time karaoke ade la discover lagu yang aku kompom nk nyanyi pas nih iaitu HAVENT MET YOU YET [MICHAEL BUBLE] ngan MENCARI KONKLUSI [HUJAN]. Huhhh... xbleh blala tiap kali kuor lagu, video klip dia bukannye ori. Hapekejadahnye video klip sorg pmpuan dok gedik2 jalan sana sini, joget tah pape. Dah la pakai seksi, seksa mata memandang. [KAMI NK VIDEO KLIP ORI!!! KAMI NK VIDEO KLIP ORI!!!] Ahahaha... Then lepak jap dlm 15 minit tiba la masa tgk wayang. Citer ape? Citer ape??? Ni hahh:


MEGAMIND
THE SUPERHERO MOVIE WILL NEVER BE THE SAME
Ahahaha... Two thumbs up aku angkat utk citer nih. Ngape? Sbab jalan citer dia best, xmerapu, kelako n tambah plak skrip yang bleh wat penonton gelak nak bagai bila dgr... Satu kelainan, bila watak jahat tetiba berubah jadi watak baik. Yang baik plak jadi jahat... Aku dlm wayang tadi asik dok gelak aje... Seronok satu hal sb 1st time tgk citer bentuk 3D. Nk tgk kena pakai spek mata dia bagi tu. Aku dengan jakunnye time tgk citer tu, tak abih2 bandingkan cemana citer tu kalo time xguna spek tu. Oooohhh... Kalo tanggal, skrin jadi cam double... Blur la... Aku pakai balik, perghhh, Cantik yokk. Even scene air terpercik pun cam blaku secara realiti kat dpan mata, padahal dlm skrin je. [ZULHILMI MUHAMMAD NI JAKUN... MMGLA BELIAU NIHH...] 

Citer tersebut abis kul 6.45 di mana sepanjang citer tu berlangsung, 3 kali mak aku kol aku xjwb. Aitcheh... Xnk kantoi pegi tgk wayang punya pasal. Sampai ground floor, kitorang separate. Aku pun bantai naek teksi berenti depan Mahkota Square. Sampai2 kdai, alamak... mak aku kt kaunter. Abah plak tgh amik order... Aitcheh, xbleh jadi. Aku pun amik part terus masuk keje... Kne tegur jap ngan mak aku. Aitcheh... Keje dlm 20 minit terus melantak nasik goreng ayam kunyit. Lega perut den pekena nasik. Tadi maunye berkeroncong perut. Stakat membaham popcorn kecik ngan air Coke xkenyang. Haihhh... Aitcheh, satu hal lagi, ari ni aku dah kalah... Hurmmm... Kalah ape? Aku lupa yang aku berpantang minum minuman berais, tup2 pegi baham air Coke. Hahhahahahahahahhh...

Aku pun kembali mengontek chenta hati... Ahahaha... snang hati bila dia dah mkn. Then tetiba dpt msg dari Farid. Beliau anta msg mintak maaf atas ape yg dia wat tadi. Ekceli petang tadi dia anto msg tanya aku kt mana, n ngan sape... Aku pun bls ringkas, skadar 2 - 3 pkataan je. Malas melayan... Nk amik hati le tu. Lama plak tu, dia antar msg tanya aku marah dia ke? Ahahaha... Aku xbalas. Then, mlm tu dia mintak maaf. Berkali2 dia mintak maaf, ckp tadi dia xde mood. Aku pun reply : "DAH LA. XDE PE.", "XDE. AKU MALU LA NGAN MEMBER AKU TU" dan "DAH LA WEI. RILEX AR... AKU OK JE" baru la dia brenti mintak maaf n tanya kabar Rajes ngan Aman. Hurmmm... xsemena2 aku rasa bangga plak dah... Tetiba aku rasa suka plak bila org mintak maaf bebetul kat aku. Well, snang je. Aku ni seorang pemaaf. Tapi atas certain thing jugak. Kalo dah wat aku betul2 sakit hati n jatuhkan air muka aku, amik masa bertahun2 la nk bcakap ngan aku. Pkataan mintak maaf dari dia td, tenangkan ati aku balik. Kalo ikutkan mmg la aku marah. Ni 1st time dia mintak maaf dari aku. Okayy, apologise accepted. Kalo ekau buek laie lopeh ni, exen maleh berkompromi laie dah. Maleh eden nk bekerjasamo dengan ekau.

Ari ni hari minggu. Patut le ramai org kt restoran aku. Kul 12 tgh malam td baru la reda. Xde pelanggan dah. Ponek eden... Time2 xde org ni baru la aku on9 facebook. Wah, ramainye senior2 accept friendship aku! Ade peluang nk berbaek2 ngan dorang, seterusnye melayakkan aku bertakhta sbg MPP kolej. Ahhahahahaha!!! Maen reply comment ngan Aliff plak, x abis2 lagi bertengkar dlm bahasa melayu lama. Ecehhh... Laksamana Sunan sangat laa... Ni Laksamana DarulMakmur la... Pertarungan x abis lagi.... Tunggu je beliau reply siap la.. Ahahaha... Hurmmm... Tgk comment video aku, Man plak ckp tetap nk pindah kolej. Ramai plak mintak beliau supaya jangan tukor kolej, termasuk la aku. Kitorang merayu nak bagai. Ye la, dah elok2 blaja kt cni, tetiba nk pindah kolej. Xbest la... Baru je plan nk tarik beliau jadi roommate kitorang... [Aku, Aliff ngan Fakhri...]

Man, xyah la pindah. Cni pun dah ok. Ko amik course bussiness pun lagi la ok. Kat cni blaja seimbang, pentingkan ilmu dunia n akhirat. Ko pindah sana sb ade awek ko. Hurmmm... [Sape lagi nk kmas bilik lawa2 kalo bukan ko... Kitorang janji bilik sem dpan xkan bersepah lagi... Uhukk...]
 Dah laa... setakat ni dulu la aku tulis... Daaa....


P/S: WEI3X! SIAPKAN BROCHURE ORG MINTAK BUAT WEI! MASA UNTUK TUNJUK BAKAT KO WEIII!!!

0 comments:

Post a Comment